Top 12 potravin pro zdravé ledviny

Share

zdrave-jidlo-pro-ledvinyZdravé ledviny jsou stejně důležité jako zdravé srdce. Jak jim ale pomoci fungovat správně? Kromě dodržování pitného režimu je můžete posílit i některými surovinami. Přečtěte si, které to jsou.

Konzumováním surovin, které jsou bohaté na antioxidanty jako flavonoidy, lykopen, vitamin C nebo betakaroten výrazně zlepšíte funkci ledvin.

Nadměrné konzumaci některých surovin byste se ale měli vyhnout. Jde například o banány kvůli vysokému obsahu draslíku. Také není vhodné konzumovat velké množství soli, fosforu nebo oxalátů

Červená paprika

Obsahuje: Půl šálku obsahuje 1 mg sodíku, 88 mg draslíku, 10 mg fosforu

Má výborný poměr vitamínů A, C a B6, vlákniny, kyseliny listové a lykopenu. Přitom má poměrně malé množství látek, které ledviny zatěžují.

Zelí

Obsahuje: Půl šálku obsahuje 6 mg sodíku, 60 mg draslíku, 9 mg forsforu

Je plné fytochemikálií, vitaminu C, B6 a K. Stejně je bohaté na vlákninu a kyselinu listovou.

Květák

Obsahuje: Půl šálku obsahuje 9 mg sodíku, 88 mg draslíku, 20 mg fosforu

Opět zelenina bohatá na vitamin C, vlákninu a kyselinu listovou.

Česnek

Obsahuje: Půl šálku obsahuje 1 mg sodíku, 12 mg draslíku, 4 mg fosforu

Jeho protizánětlivé a antibakteriální schopnosti se sejdou i ledvinám. Ledviny chrání před poškozením těžkými kovy.

Cibule

Obsahuje: Půl šálku obsahuje 3 mg sodíku, 116 mg draslíku, 3 mg fosforu

Cibule obsahuje silné antioxidanty, které pomohou ledvinám při detoxu a pročištění.

Jablka

Obsahují: Jedno jablko obsahuje 0 mg sodíku, 158 mg draslíku a 10 mg fosforu

Snižují riziko vzniku infekce v močových cestách a pomáhají ledvinám s detoxem.

Brusinky

Obsahují: Půl šálku džusu obsahuje 3 mg sodíku, 22 mg draslíku a 3 mg fosforu

Brusinky jsou dobře známé tím, že chrání ledviny před infekcemi a pomáhají infekci močových cest překonávat. Můžete je konzumovat ve formě džusu nebo sušených plodů.

Borůvky

Obsahují: Půl šálku obsahuje 4 mg sodíku, 65 mg draslíku a 7 mg fosforu

Opět jde o ovoce, které je vitamínovou a antioxidační bombou. Borůvky ochrání ledviny hlavně před zánětlivými onemocněními.

Třešně

Obsahují: Půl šálku obsahuje 0 mg sodíku, 160 mg draslíku a 15 mg fosforu

Mají protizánětlivé účinky a jsou plné antioxidantů.

Bílek z vajíčka

Obsahuje: Dva bílky obsahují 7 gramů proteinu, 110 mg sodíku, 108 mg draslíku a 10 mg fosforu

Velké dávky bílkovin mohou ledvinám způsobit problémy. Z bílků vajíčka ale získáte kvalitní a čistý protein, se kterým si tělo poradí. Navíc bílky obsahují aminokyseliny, které jsou důležité pro správné fungování ledvin.

Ryby

Obsahují: Zhruba 10 gramů lososa obsahuje 50 mg sodíku, 368 mg draslíku a 274 mg fosforu

Pravidelná konzumace ryb je spojena s poklesem abnormální hladiny proteinu v moči. Tím se opět chrání ledviny.

Olivový olej

Obsahuje: Jedna lžička obsahuje méně než miligram sodíku, stejně méně než miligram draslíku a žádný fosfor

Je skvělým zdrojem kyseliny olejové a polyfenolů, které působí protizánětlivě a zabraňují oxidaci. Tím pádem chrání i ledviny před vznikem onemocnění.

Pokud máte problémy s ledvinami je vhodné vyhledat lékaře a přizpůsobit diagnóze stravu i životní styl.


Zdroj

Mohlo by se vám líbit...

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Share

Sledujte nás na Facebooku