Už vás nudí saláty a smoothies? 5 geniálních způsobů, jak jíst více zeleniny

Share

Žijeme v době, kdy se klade hlavní důraz na zdraví a blahobyt člověka. Každý, kdo se tím i doopravdy řídí, asi ví, že hlavní základ je správná strava neboli konzumace hodně zeleniny.

Přeci jen zdravá zelenina je excelentní zdroj nízkokalorických zdrojů výživy, s nesčetným množstvím vitamínů, minerálů, antioxidantů, vlákniny, a dokonce napomáhá hydrataci. Mnohdy je však těžké udržovat velké příjmy zeleniny.

Saláty se brzy omrzí a velké množství jednoho druhu vám brzy začne lézt krkem. Saláty ale popravdě nejsou jedinou možností, jak naplnit denní zeleninovou kvótu.

Konzumace zeleniny je mnohem jednoduší, pokud přemýšlíte nekonvenčně. Jako první se podíváme na zeleninu, kterou by vás ani nenapadlo použít, a poté se dozvíte, jak jí zakomponovat do vašeho jídelníčku.

Už víme, že špenát, kadeřavá kapusta,a brokolice jsou nejpopulárnější listová zelenina. Povězme si tedy o zdravé listové zelenině, se kterou možná nejste úplně seznámení.

Bruskev sítiňovitá


Jeden hrnek vařené bruskve má více než devětkrát větší množství denní hodnoty vitamínu K a je skvělým
zdrojem vitamínů A, C, a E. Vitamín K je nezbytný pro dobrou srážlivost krve a podporuje zdraví kostí tím, že zajišťuje přenos vápníku.

Bruskev je také nabitá minerály, jako je měď, mangan a vápník. Zatímco tyto minerály mají silní antioxidační účinky, mají také prospěšný vliv na trávení, protože obsahují složky, které podporují buňky lemující žaludek a gastrointestinální trakt.

Bruskev je obzvláště dobrá, pokud je osmahnutá na pánvičce. Zvažte možnost přípravy s jablečným octem a sladkou cibulí.

Artyčoky

Artyčoky by se měly vyzdvihnout nejen pro svůj vysoký obsah vitamínů a minerálů, ale především pro svůj vysoký obsah antioxidantů, vlákniny a pro své cholesterol snižující vlastnosti. Rostlinné živiny nalezitelné v artyčocích poskytují schopnost vyčistit jinak škodlivé, volné radikály. Tento systém pomáhá v boji proti zánětům, které mohou narušit běžné tělesné funkce.

Dušené artyčoky mohou být podávány jako plnohodnotné jídlo nebo jsou také výtečné v tapenádě. Podávejte je ve zdravém dipu se základem o řeckém jogurtu společně se špenátem a artyčoky.

Potočnice lékařská

Potočnice je bruskvovitá rostlina, má tedy spoustu podobných zdravotních vlastností jako již výše zmíněná bruskev a jiné rostliny tohoto typu. Tato rostlinka se štiplavou chutí je nabitá mnoha živinami – vitamíny a minerály ,– konkrétně vápníkem a draslíkem. Dokonce poskytuje více vápníku než mléko!

Listy pampelišky

Obdivovali jste někdy louku zalitou žlutou barvou pampelišek? Věřte, nebo ne, ale tyto rostliny pokládané za plevel toho v sobě mají mnohem víc než jen pěkný zevnějšek.
Listy pampelišky jsou bohaté na živiny. Jsou nabité vitamíny A, K a E a jiných prospěšných živin, jako je vápník nebo železo. Z pampelišky však nemusí nic přijít nazmar. Z květů můžete udělat lahodný med bohatý na vitamín C.

Způsoby použití:

#1 Polévka

Uvařte zeleninovou, čočkovou nebo fazolovou polévku. Stačí pouze přidat výše zmíněnou listovou zeleninu! Také můžete přidat kadeřavou kapustu, která se skvěle hodí do polévky z bílých fazolí nebo zkuste usušit listovou zeleninu a nasypat ji do nudlové polévky.

#2 Omáčka

Přidejte usušenou listovou zeleniny do rajčatové omáčky nebo dejte vašemu domácímu pestu speciální chuť.

#3 Vysušte zeleninu na chipsy

Udělat zeleninové chipsy je vždy zábavná alternativa, jak pojmout zdravé stravování. Pokud nevlastníte speciální sušírnu, zkuste zeleninu upéci v troubě, dokud z ní nebude křupavá pochoutka. Můžete je také posypat lahůdkovým droždím pro sýrovou chuť.

#4 Dip

Když už máte chipsy, jak lépe je jíst než namočené v domácím zdravém dipu. Vytvořte jeden takový o základu z řeckého jogurtu se špenátem a artyčoky a užívejte si klidného pátečního večera, kdy nemusíte mít výčitky nad nezdravou svačinkou!


Zdroj: Bored With Salad And Smoothies? 5 Genius Ways To Eat More Greens

Mohlo by se vám líbit...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Share

Sledujte nás na Facebooku