Redukční program: pijete vodu a jíte co chcete!

Share

Špatnou náladu a bolesti hlavy si vysvětlujeme únavou a problémy v práci. Polykáme léky a léčíme si nervy sladkostmi místo toho, abychom vypili sklenici obyčejné vody.

Mnozí si zaťukají na čelo, ale vždyť ve většině případů je právě nedostatek vody důvodem toho, proč se cítíme špatně. Našemu organismu prostě voda chybí a reaguje na to velmi citlivě. Každý druhý člověk na planetě vypije za den pouze třetinu denní doporučované dávky vody, což vede k narušení chemických procesů v organismu.

Ale pokud mladý organismus ještě jakž takž dokáže nedostatek vody zvládnout, s přibývajícím věkem vede tento stav k rozvoji celé řady problémů. Odpovězte si poctivě na jednoduchou otázku: jak často trpíte bolestmi hlavy a únavou a kolik vody za den vypijete, pokud nebudete počítat čaj a kávu? Pokud vás hlava obvykle bolí už od rána, je čas se zamyslet.

Více neznamená lépe

V posledních několika letech se většina článků o zdravém životními stylu zmiňuje o tom, jak důležitá je voda pro lidský organismus. Jedná se o nejužitečnější látku na naší planetě a čím více jí v průběhu dne vypijete, tím zdravější budete.

Doslova s každým douškem vody jako by se každá buňka lidského těla regenerovala, omlazovala a plnila užitečnými látkami. Nicméně odborníci s tímto tvrzením až tak úplně nesouhlasí.

„Zaznívá tu názor, který je velmi často citován v článcích v různých novinách a časopisech, že naše potřeba pít může být uspokojena pouze a výhradně jen vodou“ říká dietolog Gal Goldberg.

A pokračuje: „Avšak moji kolegové, ani já, jsme nikdy netvrdili, že by lidé měli pít jen vodu. Co pít je totiž věcí každého jedince.“

Kolik vody přes den vypít je též individuální a záleží to na způsobu stravování jedince, místě jeho pobytu a činnosti, kterou v průběhu dne vykonává. Pokud dodržujete v současnosti stanovenou doporučenou denní dávku vody v množství 1,5 – 2 l, zkuste si ji rozdělit a pít vodu vždy v předepsaný čas, dosáhnete tak maximálního účinku na vaše zdraví.

Kdy pít vodu během dne?

  • 08:00. Dvě sklenice teplé vody s citronem na lačno. Je dokázáno, že je to nejlepší začátek dne. Voda jen tak, na lačno, je ideálním způsobem, jak dosáhnout správné úrovně hydratace, probudit organismus a připravit ho na příjem potravy. Pustit se do snídaně bychom měli nejdříve půl hodiny poté, co jsme vodu s citronem vypili.
  • 11:00. Sklenice vody pokojové teploty. Vypít vodu právě v tuto hodinu znamená snížit chuť k jídlu a sníst v době oběda jen polovinu obvyklé porce. Těm, kteří považují oběd za hlavní jídlo dne, se to může zdát jako výsměch, ale pokud si chcete nejenom zlepšit zdraví, ale i zhubnout, udělejte si z toho zvyk.
  • 13:00. Sklenice teplé vody 30 minut před obědem a další sklenice v průběhu oběda. Říká se, že pít jakékoliv tekutiny při jídle škodí zdraví. Ale není to úplně přesné. Pokud pijete sladký nebo perlivý nápoj, a ještě i ve větším množství, to vám určitě dobře neudělá. Nicméně sklenice teplé vody v průběhu oběda vám naopak zlepší trávení.
  • 16:00. Půl litru vody pokojové teploty. Čas mezi obědem a večeří vyplňujeme různě, někdo ovocem, někdo čokoládovými tyčinkami nebo chipsami. Ale správně byste ho měli vyplnit vodou.
  • 20:00. Sklenice teplé vody. Ke konci dne. Můžete přidat kousíček citronu a trošku tekutého medu, což nejenom, že zlepší chuť nápoje, ale i prospěje vašemu organismu.

Takový pitný režim nejenom, že prospěje vašemu zdraví, ale pomůže vám také zbavit se nadbytečných kilogramů. Teď už nemusíte držet diety, hladovět, ani si jinak odříkat a stejně zhubnete. A jako bonus budete zdravější a silnější.

P.S. Podělte se o tyto informace s ostatními na Facebooku a dokažte, že nejdůležitější není kolik toho za den vypijete, ale kdy to vypijete.

SOUVISEJÍCÍ


NEPŘEHLÉDNĚTE

Mohlo by se vám líbit...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Share

Sledujte nás na Facebooku