Jezení po 18. hodině? Lékaři definovali 5 potravin, které můžete konzumovat i před spaním

Share

Kdo z nás se nepodívá do chladničky i poté, co odbyde 6 hodina večer? Všechno to začíná zcela nevinně: “nevypijeme si raději jen šálek čaje?”

Nakonec to skončí sendvičem s klobáskou a palačinkami s bohatou dávkou šlehačky. To jsou tedy zatraceně dobře strávené večerní momenty, zejména pokud celý den dopadl na nic.

V případě, že se večer rozhodnete konzumovat něco zdravého, zvolte si takové produkty, které zlepšují kvalitu spánku a nevynesou vaši váhu do nebeských výšin. Podívejte se tedy co si můžete dopřát, aniž jste měli výčitky.

#1 Hořká čokoláda

Často je tento produkt uveden jako zakázáný. A to úplně zbytečně, protože mezi čokoládovou tyčinkou s ořechy a kostkou hořké čokolády je obrovský rozdíl! Hořká čokoláda obsahuje minimální množství cukru. Tento druh pochoutky podporuje rychlý úbytek hmotnosti a snižuje hladinu cholesterolu.

#2 Polévka


Určitě jste neočekávali, že zde najdete tento pokrm! Na noc si však můžete dát i polévku. Faktem je, že všechny teplé tekutiny mají uklidňující účinek. Pokud budete večer pociťovat, že šálek teplého čaje neodvrátí vaše choutky k jídlu, ohřejte si trochu polévky (kuřecí či zeleninová je ta nejlepší volba).

Je důležité si uvědomit, že se nedoporučuje konzumovat na noc polévku s čočkou, hráškem nebo fazolemi, protože to může naopak vést k neklidnému spánku.

#3 Mandle

Pokud máte rádi tento druh oříšků děláte dobře! Hrst mandlí bude vynikající možností k uspokojení nočního hladu.

Ti, kteří chtějí zhubnout, se nemusí obávat jejich konzumace. Ve studii z roku 2012, jejíž výsledky byly publikovány v časopise American Journal of Clinical Nutrition, se ukázalo, že tento produkt nevede k dalšímu zvyšování hmotnosti.

#4 Dýňová semínka

Pokud se vaše ruka začne natahovat po misce s popcornem nebo čipsy, upřednostněte místo toho několik dýňových semínek.

To je přesně ten typ jídla, který se snadno dokáže vyrovnat s nočním hladem a pomůže vás připravit na spánek. Jak víte, dýňová semínka jsou mimořádně bohaté na hořčík, což je velmi důležité pro klidný a hluboký spánek.

#5 Rýže

Odborníci na výživu zaznamenali nesporný fakt: dieta, jejíž hlavní složkou je rýže, snižuje riziko nespavosti až o 46 %. Rýže patří k potravinám s vysokým glykemickým indexem, který ovlivňuje rychlost produkce tryptofanu a melatoninu – hormony mimořádně důležité pro kvalitní spánek.

Někdy může být žízeň hluboko zamaskovaná pod silným hladem. Zkuste vypít sklenici vody či šálek teplého zázvorového čaje a uvidíte, že nebudete muset vyrabovat před spaním celou vaši ledničku!

Související 


Zdroj: Жор после 18:00! Медики назвали 5 продуктов, которые можно и нужно есть на ночь.

MOHLO BY VÁS TAKÉ ZAJÍMAT

Mohlo by se vám líbit...

1 odpověď

  1. Karel Smolek napsal:

    žiju v Kanade od roku 68,a vas časopis mně velmi zaujímá.Prosím posílejte e-mail.Thank you,Děkuji,Karel

Napsat komentář: Karel Smolek Zrušit odpověď na komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Share

Sledujte nás na Facebooku