Antioxidanty nabité fialové brambory – zdravý, univerzální sacharid

Share

Pokud jste milovníci brambor, ale přestali jste je jíst kvůli jejich reputaci o přibývání na váze při jejich konzumaci, nezoufejte!

Studie ukázaly, že závisí na bramboře, kterou vyberete a zároveň jak jí připravíte, aby se dosáhlo rozdílných efektů. Proto je jedna ze skvělých voleb fialová brambora.

Fialové brambory patří mezi potraviny hodně bohaté na antioxidanty. Také vás hned zaujmou na první pohled, kvůli své fialové barvě zevnitř i z vnějšku, což z nich dělá pestré vylepšení vašeho jídla.

Není to však jen fialovou barvou, proč byste měli šáhnout zrovna po tomto druhu – mají také spoustu úžasných využití a účinků, prospěšných vašemu zdraví.

  • Přírodní barvivo

Brambory, mrkve a obecně kořenová zelenina se používá na obarvování jídel a je pěstována zejména pro své přírodní barvivo. Pokud tedy příště budete chtít obarvit polevu nebo piškotový základ, už se nemusíte spoléhat na chemií naplněná potravinářská barviva, která jsou spojována se vznikem rakoviny. Stačí použít jednoduchou, zcela přírodní alternativu – fialové brambory!


  • Pomáhají snižovat a regulovat krevní tlak

Fialové brambory mají vliv na kapiláry a cévy, a jsou bohaté na draslík a kyselinu chlorogenovou, která je spojována se snižováním krevního tlaku. Zdravotní účinky těchto brambor jsou podobné účinkům brokolice, špenátu a růžičkové kapusty.

  • Mohou pomáhat v prevenci proti krevním sraženinám

Jak již bylo zmíněno výše, fialové brambory jsou bohaté na kyselinu chlorogenovou, která nejen snižuje krevní tlak, ale také rozbíjí krevní sraženiny a znemožňují enzymatickou aktivitu prokoagulačních proteinů a peptidů, čímž slouží jako prevence trombózy.

  • Bohaté na antioxidanty a Phytonutrienty

Možná už jste se zamýšleli, co dává těmto bramborám jejich specifickou barvu – odpověď je anthocyanin. A proč to nyní zmiňujeme? Toto barvivo má totiž antioxidační účinky a čistí volné radikály. Bylo používáno po staletí v lidové medicíně na léčbu disfunkce ledvin a vysokého tlaku. Navíc snižuje riziko očních onemocnění a infekcí.

  • Poskytují vlákninu

Mnoho lidí trpí na nedostatek vlákniny, protože si neuvědomují, jak moc je vlastně důležitá. Vláknina zajišťuje, že vše správně a hladce prochází trávicím traktem, čímž zabraňuje zácpám.

  • Skvělé pro vytrvalostní sportovce

Tyto brambory obsahují vlákninu, která není rozpustitelná ve vodě. Tento druh je vhodný pro vytrvalostní sportovce, protože poskytuje velkou hladinu energie na dlouhou dobu.

Jak se fialové brambory používají

Fialové brambory jsou všestranné, mohou však být lehce kašovité, pokud se převaří. Přestože mají bohatou, výraznou fialovou barvu, jejich chuť je poměrně jemnější než jiných druhů brambor.

Kvůli tomu, na rozdíl od batát, které jsou dobré sami o sobě, fialové brambory jsou většinou dochucovány. Mějte na paměti, že vaření nebo pečení je lepší metoda přípravy než smažení, které zabíjí veškeré užitečné živiny.

Použijte trochu kokosového nebo olivového oleje, se solí a pepřem, pro příjemný dodatek ke každému jídlu. Pokud jsou fialové brambory správně připravené, mohou se stát skvělým, a hlavně zdravým dodatkem vašeho jídelníčku.

Patří mezi zdravou alternativu k chemicky vyrobeným potravinářským barvivům, takže už můžete péct a vařit bez výčitek a ještě se můžete těšit mnoha zdravotním benefitům, jako je eliminace zánětů, krevních sraženin a zácpy a mohou navíc poskytnou velkou dávku energie trvající po dlouhou dobu, čímž jsou prospěšné pro vrcholové sportovce.


Zdroj: Antioxidant-Loaded Purple Potatoes: The Healthy, Versatile Carb

Mohlo by se vám líbit...

1 odpověď

  1. 23.5.2019

    […] Antioxidanty nabité fialové brambory – zdravý, univerzální sacharid […]

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Share

Sledujte nás na Facebooku