8 působivých zdravotních přínosů zelených fazolků

Share

Zelené fazolky jsou oblíbenou součástí stravy po celém světě. Patří mezi univerzální druh zeleniny, který může být pěstován v mnoha různých klimatických podmínkách.

Mají nízký obsah kalorií a tuku, neobsahují cholesterol. Mají v sobě velké množství vlákniny. Jsou bohatým zdrojem celé řady vitamínů ( A, B6, C, K) a minerálů (vápník, křemík, železo, mangan, draslík, měď).

Zelené fazolky snižují riziko vzniku srdečních onemocnění a rakoviny tlustého střeva, zlepšují regulaci diabetu, poskytují podporu imunitnímu systému a přispívají k eliminaci volných radikálů. Poskytují výhody pro zdravý zrak a kosti a pomáhají při regulaci trávicích procesů.

O jednotlivých oblastech, kde fazolky působí na zdraví pozitivně si povíme v následující části.

8 zdravotních přínosů zelených fazolků

#1 Zdravé kosti

Existuje celá řada živin, jako je vápník, které se nacházejí v zelených fazolkách, a které jsou nedílnou součástí prevence poškození kostí a osteoporózy. Obsahují navíc vitamín K, vitamín A a křemík, jejichž nedostatek byl spojen s  se zvýšenou ztrátou kostní hmoty a pevností. Zelené fazole jsou obrovským zdrojem především křemíku, který je klíčovým prvkem procesu regenerace kostí a jejich celkového stavu.

#2 Zdraví plodu

Zelené fazolky jsou také skvělý zdrojem kyseliny listové, která hraje klíčovou roli v řadě vnitřních procesů, ale žádný není tak důležitý než ochrana plodu v děloze, protože hladiny kyseliny listové v ženském těle jsou nezbytné pro normální a zdravý vývoj plodu.

#3 Diabetes

Ukázalo se, že tyto rostlinné luštěniny pomáhají při léčbě a regulaci symptomů diabetu u mnoha pacientů. Některé studie dokonce prokázaly hypoglykemický vliv na pacienty s diabetem.

Přírodní regulátory diabetu jsou vzácné a spojení zelených fazolků a podobných rostlin s kontrolou nebo včasnou prevencí diabetu je skvělou zprávou pro mnoho lidí.

#4 Kardiovaskulární onemocnění


Pomáhají snižovat riziko vzniku srdečních chorob a to především díky obsahu flavonoidů (antioxidanty), které mají protizánětlivé vlastnosti.

Kardiovaskulární onemocnění, infarkty a mrtvice jsou obvykle způsobeny trombotickou aktivitou, což znamená, že zdravý objem zelených fazolků a flavonoidů ve stravě může pomoci předejít některým z těchto stavů.

#5 Rakovina tlustého střeva

Fungují jako prevence proti vzniku prekancerózních polypů, které způsobují rakovinu tlustého střeva. Také vysoký obsah vlákniny má pozitivní vliv na trávicí soustavu – usnadňuje procesy trávení a podporuje zdravý střevní pohyb, což snižuje zátěž na střevní trakt.

#6 Imunitní systém

Imunitní systém podpoří přítomnost různých imunitních antioxidantů. Antioxidanty jsou prospěšné sloučeniny v našem těle, které hledají nebezpečné volné radikály a odstraňují je z našeho systému dříve, než mohou způsobit poškození tkáně nebo různé nemoci.

Jsou dobrým zdrojem flavonoidů a karotenoidů,  jejichž rozmanitost byla dosud neznámá. Flavonoidy obsahují základní antioxidanty, jako je quercetin a kamferol, ale také užitečnější a prospěšnější, jako jsou katechiny a epikatechiny.

Bylo prokázáno, že katechiny snižují riziko mrtvice. Karotenoidy nacházející se v zelených fazolích obsahují antioxidanty, jako je beta-karoten a lutein. Beta-karoten je spojen s řadou výhod v těle.

#7 Zdravý zrak

Některé specifické karotenoidy, které se nacházejí v zelených fazolkách, můžou pomoci zabraňovat vzniku makulárních degenerací oka, což je zhoršení vidění a funkce samotného oka.

Zelené fazolky obsahují vysoký podíl Luteinu a Zeaxanthinu, což jsou látky zaměřeny na makulu oka a hrají klíčovou roli v prevenci jakéhokoli stresu ve vnitřním fungování oka.

#8 Gastrointestinální problémy

Zelené fazolky jsou plné vlákniny, která je velice prospěšná pro naše tělo.

Tím, že udržujeme dostatek vlákniny v naší stravě, jsme schopni zmírnit určité problémy se zažívacími problémy, jako jsou zácpa, hemoroidy, vředy a žaludeční reflux.

V běžné porci zelených fazolí, což je 110 gramů, můžete získat 15 % denní doporučené dávky vlákniny. Jedná se o jednu z nejlepších zelenin, aby váš žaludek fungoval správně.

3 rizikové oblasti zelených fazolků

Zelené fazolky patří do skupiny potravin s extrémně malými rizikovými faktory, ale vždy existují jisté oblasti, které je třeba mít na pozoru.

Fytáty – kyselina fytová je přítomna v zelených fazolkách a může přispět k nedostatku živin při přejídání. Fytová kyselina se váže vápníkem, zinkem a dalšími důležitými minerály a nedovoluje, aby se absorbovaly tělem.

Tip: vařením nebo namáčením fazolků výrazně snižuje množství kyseliny fytové

Lektiny – Lektiny jsou bílkoviny vázající uhlík, které se nacházejí v různých potravinách, ale jsou známé i ve fazolkách. Zelené fazolky mají nižší hladinu lektinů než jiné potraviny, ale stále jsou tam a příliš velké množství může způsobit, že bílkoviny mohou vázat střevní systém a způsobit různé potíže s trávením.

Alergie – Stejně jako u jiných potravin, někteří lidé jsou alergičtí i na zelené fazole a jiné luštěniny, proto se ujistěte, že konzultujete s lékařem, jak léčit vaše potravinové alergie, nebo najít jiné, méně diskomfitační potraviny, které  ve vaší stravě zelené fazolky nahradí.


Zdroj: 7 Impressive Benefits Of Green Beans

 

MOHLO BY VÁS TAKÉ ZAJÍMAT

Mohlo by se vám líbit...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Share

Sledujte nás na Facebooku